יום חמישי, 27 בנובמבר 2008

יום שבת, 22 בנובמבר 2008

עיצוב ברכה למורה

ועוד אחד...

ושוב מזמינה אתכם להשתתף גם באתגרים של עיצובים דיגיטליים בפורום הזה.

עיצוב עטיפה לדיסק

הבקשה היא, כרגיל, מכאן.




רוצים עטיפה כזאת ריקה?


הורידו כאן:


אתגר עיצוב 1

בפורום "תפוז מעצבים בשבילך" אתגר עיצוב 1 יצא לדרך - והפעם הנושא תינוקות - דניאל לא תינוק הוא כבר ילד גדול - בן שלוש וקצת, אבל הוא וסבא התאימו בצבעים של הבגדים - ובעצם העיצוב הוא החשוב... - תמיד אפשר להחליף את התמונות לתינוקות.

אתם גם מוזמנים להציע עיצוב משלכם - זה אתגר נחמד ויש הזדמנות להכנס לפורום מקסים שעוסק בתחום העיצוב הדיגיטלי.

יום שישי, 21 בנובמבר 2008

יום רביעי, 19 בנובמבר 2008

יום שישי, 14 בנובמבר 2008

עיצוב שער של אלבום

עיצבתי ל- 1sapir2bar3 על פי בקשתה ב- "תפוז מעצבים בשבילך" דף שער לאלבום של חברה.

יום חמישי, 13 בנובמבר 2008

מראה האלבום

אז אחרי תכנון דפי האלבום מגיע שלב ההפקה, וכך נראה האלבום המוכן.
האלבום הספציפי הזה הוא בגודל 30X30 בכריכה דמויית עור בצבע חום כהה ותיפורים.
ובהמשך מראה של חלק מהדפים כדי להעביר את התחושה איך זה נראה בתוך האלבום.





יום רביעי, 12 בנובמבר 2008

מיני לוח שנה 2009

מעמד של מיני לוח שנה לשולחן. המעמד בגודל 8.5X19.5 ס"מ וזהו גם ה- Template הראשון שאני מתכננת בעצמי בפוטושופ. תבנית קצת מורכבת, בייחוד בשביל התחלה, אבל כשהתחלתי כבר ראיתי את התוצר הסופי בעיני רוחי ולא רציתי לוותר.
התבנית עשוייה משתי תבניות האחת זה התבנית של הדף שכוללת את הגודל של הדף והמסגרות.
והתבנית השנייה היא לוח השנה עצמו. חיפשתי לוח שנה מוכן, אבל כל מה שמצאתי לא התאים למיני לוח שנה, מכיוון שהמשבצות היו גדולות והמספרים היו קטנים - אז נאלצתי גם את לוח השנה לתכנן בעצמי בהתאם לצרכים.

תכננתי כל דף בשוליים משוננים שונים, כך שהגימור של החלק התחתון לא משעמם.
בכל דף עשיתי שימוש בדף דיגיטלי אחר ובחלק אף עשיתי שימוש במברשות פוטושופ.
לאחר ההדפסה והלמינציה קישטתי כל דף באלמנט קישוטי אחר: כפתורים או פרחים.
זאת התוצאה הסופית - בשלושה העתקים...
את הלוח תכננתי מדצמבר 2008 - דצמבר 2009 כי אני מתכננת לתת אותם למשפחה ואני רוצה שיתחילו להשתמש מייד (בחודש הבא...)


יום שבת, 8 בנובמבר 2008

על האלבום הדיגיטלי וקצת על השילוב של אלבום דיגיטלי ואלבום ידני

העיצוב הדיגיטלי:

עיצוב דיגטלי נעשה בתוכנת מחשב. זה יכול להיות בפוטושופ או בתוכנה ייעודית לעיצוב אלבומים (כמו של ממדור, או DGFOTO או כל תוכנה אחרת), אבל בעקרון העיצוב עצמו אפשרי בכל תוכנה אפילו ב- Power Point - ולשמור כקובץ JPEG, אלא שב-Power Point אולי קל לנו לעצב מכיוון שהתוכנה מוכרת אבל הקובץ שהתוכנה מייצרת לא מספיק איכותי להפקת אלבום דיגיטלי - התוכנה לא מאפשרת לשלוט על רמת ה- DPI ולכן הקובץ שנשמר לא איכותי!!! ולא ניתן להדפיס ממנו - למה זה טוב? למצגות, לשמור במחשב, להפיק את זה במדפסת ביתית על דף קטן כברכה.

התמונות והאובייקטים המיועדים לעיצוב צריכים להיות איכותיים אחרת הדפים יהיו מפוקסלים. (מטושטשים ריבועים ריבועים של הפיקסלים של הצבעים). תמונה איכותית צריכה להיות בגודל של בין 2000-3000 פיקסלים וב- 300 DPI - פחות מזה זה יוצא פחות יפה. DPI = Dot Per Inch שלעניין שלנו זאת הדחיסות של כמה נקודות צבע נכנסות באינטש אחד - אז ברור מן הסתם שככל שה- DPI יותר גבוה זה נראה יותר טוב (הדרישה בחברות שמפיקות היא 300 DPI).

איך יודעים מה הגודל של הקובץ? במסמכים שלי (או היכן ששמרתם את הקובץ) לוחצים לחצן ימני על שם הקובץ וב- Properties מסתכלים על הגודל:


כך נראה דף מעוצב בעבודה ב - Power Point
והקובץ שהתוכנה ייצרה הוא בנפח 128KB בלבד !!! (בעיצוב אלבומים דיגיטליים אין מה לדבר בכלל במונחים של KB)
אותו עיצוב בדיוק בתוכנת פוטושופ יצר קובץ של 5.5 MB (שזה 5500KB לצורך ההשוואה... שזהו פער עצום) ההבדל הזה יוצר את איכות התמונות והאובייקטים המודפסים, מה עוד שהקובץ הזה בנוי מדף שנקרא QuickPage שזה דף שהוא כבר מעוצב וצריך רק להכניס את התמונות. אם הייתי מעצבת לבד ומכניסה כל אלמנט בעצמי - זה היה מגיע לנפח גבוה הרבה יותר.

אפשר להפיק אלבום דיגיטלי שנראה כך: אלבום בגודל 30X40:

זהו אלבום נוסטלגיה של תמונות ישנות של אבי שנסרקו (250 תמונות) באיכות מתאימה. חלק מהתמונות הן בגודל של 2 ס"מ במקור ובאלבום הן מוגדלות ובאות לידי ביטוי כפי שראוי - וזאת הודות לסריקה בגודל המתאים ועיבוד התמונות.

אפשר לראות מההצצה שהאלבום הזה לא מעוצב בעיצוב אמריקאי אלא בעיצוב קלאסי דומה לעיצובים של אלבומי חתונה דיגיטליים. ובעצם אין כאן קישוטים של כפתורים וסרטים ואפילו הרקעים לא מקושקשים אלא שחור לבן ועוד כמה בסיסיים - זה היה נראה לי הכי מתאים לאלבום מהסוג הזה.
אז לפני שאדבר על העיצוב יותר בפרוטרוט קצת על גדלי התמונות: אפשר לראות שבעצם אני מחליטה באיזה גודל אני רוצה את התמונה בהתאם לעיצוב של הדף. כשאני מעצבת באפשרותי להקטין, להגדיל, להשתמש רק בחלק מהתמונה בהגדלה, לשנות צבעים (למשל שחור לבן, או ספייה) ובעצם אני רואה איך ייראה הדף בתוצר הסופי.
אם אני רוצה, אני יכולה לעצב תמונה שתפתח על כל מרחב האלבום (רוחב 80 ס"מ)

אפשר גם ליצור אלבום משולב: ידני ודיגיטלי - איך?
אלבום בעיצוב ידני (עם שמרדפים)
הדפים הידניים מעוצבים כרגיל ומוכנסים לשמרדפים
ואת הדפים הדיגיטליים יש לפתח כמו תמונה ולהכניס לשמרדף.

בדרך כלל פיתוח הוא מלבני ואלבומים מעוצבים לעיצוב הידני הם מרובעים. אז אם אני רוצה, למשל, לפתח לדף של 30X30 אפתח תמונה בגודל של 30X40, שזה גודל מקובל, ו - 10 ס"מ של שוליים לבנים אחתוך.

והנה דוגמה לאלבום משולב בגודל 15X15 שעיצבתי:
האלבום ניתן כמתנה. בעיצובים הדיגיטליים שילבתי את התמונות ובעיצוב הידני הותרתי מקום לשיבוץ תמונה ולכיתובים שאת זה יעשו בהמשך ההורים.

הכל הוכנס לאלבום שמרדפים קטן בגודל 15X15 שעוצב כך:



הנה שני עמודים ידניים - האחד עם כיתובית והשני עם מקום לתמונה:



והנה כמה מן העיצובים הדיגיטליים:


היכן לחפש חומרים לעיצוב הדיגיטלי:
ברחבי הרשת. לרשום בגוגל Free Digital Scrapbook. ישנם הרבה אתרים שמוכרים עיצובים כאלה ויש להם "פינת" Downloads או Freebies. ההורדות נעשות באופנים שונים, ולכל אתר יש את מבנה ההורדות שלו. יש אתרים שההורדה היא ישירה - לוחצים על העיצוב והקובץ יורד (כמו אצלי - כי יש לי איפה לאחסן), יש אתרים שמשתמשים באתרי שיתוף כמו 4Shared ואז יש להמתין כמה שניות (אם אין מנוי) עד שהקובץ יורד וגם מוגבלים להורדה של כמה קבצים בודדים בו זמנית. יש מקומות בהם צריך להרשם ולבצע קנייה (להכניס לסל ולסיים את הקנייה ואז מתקבל קובץ להורדה או שהוא נשלח במייל) וישנם אתרים שצריך להצטרף לפורום שלהם על מנת "לזכות" בקבצים בחינם - לכן, מאוד קשה להסביר איך מורידים?! אבל אני מבטיחה שזה ממכר כי הקבצים מדהימים וזאת עבודה רבה - הרבה שעות - הרבה!
הנה דוגמה מאתר Shabby (אפשר ללחוץ על התמונה כדי להגיע לאתר)


גם בעיצובים עצמם יש מגוון אופציות:
דפי QuickPage שהם דפים מוכנים מעוצבים ויש מקום לשלב את התמונות. לא ניתן לשנות את הדפים מהסוג הזה. הכל מגיע כקובץ אחד עם "חורים" מתאימים לשיבוץ. ואם משובצים בדף סרטים או כפתורים לא ניתן להזיז או למחוק (אלא אם עורכים בפוטושופ על ידי גזירות שונות - זה די הרבה מאמץ). אני אישית פחות אוהבת למרות הפיתוי המהיר, כי בדרך כלל אלו דפים בודדים ולא כפולות ושינוי הגודל ממרובע למלבן מעוות את הפרופורציות - רק לאחרונה ראיתי שהתחילו מעט מאוד לייצר כפולות.
הנה דוגמא לדפים מסוג זה:
לעיתים ניתנים דפים כאלה ובנוסף להם דפים ואביזרים נוספים ואז ניתן ליצור דפים דומים לבד וליצור אלבום במראה אחיד.

קיטים דיגיטליים: קיטים יש בגדלים שונים - הכוונה שקיט יכול להכיל כמה דפים וכמה אלמנטים עיצוביים ויש קיטים (מגה קיט) שמכילים מגוון דפים, אלמנטים ודברים נוספים כמו אותיות מתאימות, כיתוביות, מסגרות. כשהכל מעוצב באותו עיצוב מבחינת הצבעים והקישוטים - אפשר להתרשם מהקיט הבא - שמופיע בחלקו:

Template - תבניות - זה דומה לסקיצות בעיצוב הידני. כאן מקבלים את מבנה הדף בלבד. זה לא כולל אלמנט עיצובי למעט הצורות. ואז משתמשים בדפים העיצוביים ובאלמנטים להשיג דף במראה התבנית.

העיצוב הזה נעשה לאחר שיעור של נווית בנושא Templates.

אפשר ללחוץ על דף התבנית כדי להגיע לקישור לאתר ממנו הורדתי.


בנוסף למי שמתקדם אפשרי להוריד עוד מגוון דברים שעוזרים לעיצוב (בפוטושופ):
מברשות (קובץ בסיומת abr) - שזה מזכיר מעט חותמות מהעיצוב הידני, אלא שכאן ניתן "להחתים" בכל צבע ובכל גודל.
ניתן גם לייצר מברשות לבד (כמו קובץ החתימה שלי על התמונות ובסוף כל פוסט)
הנה דוגמא לשימוש במברשות:


מה מברשות כאן: חוץ מהכתב ומהתמונה של חתול - הכל (הרקע, הדודלינגים, הכתמים, קרני השמש)
פעולות (קובץ בסיומת atn) - יש הרבה אלמנטים עיצוביים שניתנים כפעולה. זאת אומרת כדי לעצב אנו זקוקים לסדרת פעולות על התמונה (למשל) אז מקליטים את סדרת הפעולות האלה ונוצרת פעולה. ואז כל פעם שאני רוצה את העיצוב הזה אני מפעילה את הפעולה. גם פעולות ניתן ליצור לבד וניתן לחפש פעולות מוכנות שכתבו אחרים.
הנה דוגמא לשימוש בפעולות:




פטרנים (קובץ בסיומת Pat) - תבניות מעוצבות למילוי שטחים או למסגור.
Styles (קובץ בסיומת Asl) - קבצים שמשמשים לסגנן את העיצוב כמו למשל לתת לו מראה של סדקים וקרעים.
Textures (קובץ בסיומת Jpg) - כאן אנחנו עושים שימוש בקבצי JPG - גם מיועד למילוי שטחים וכד'
Gradients (קובץ בסיומת grd ) מדרגי צבע לשימושים שונים.

האופציות האחרונות פחות בשימוש בעיצוב אלבומים ולכן לא אפרט עליהם כאן.


בנוסף לכל אלה - ולסיום אפשר לעשות גם קבצי אנימציה, למלא שטחים בגליטרים נוצצים באנימציה - גם זה לא מיועד לעיצוב אלבומים כי זאת אנימציה ולא משהו סטטי אבל זה נחמד:


הנה דוגמאות שכאן הן נראות סטטיות אבל אלו קצבי אנימציה שניתן להציג במצגת, למשל, והם דינמיים ולא סטטיים, כפי שמוצגים כאן במגבלות הבלוג: אפשר ללחוץ על הפייה ולראות את הנצנוצים.